2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.
Arama Motoru Optimizasyonu kısaltılmış adı ile SEO eğer doğru çalışmalarla kullanırsanız, potansiyel müşterilerinizi başta web siteniz olmak üzere online platformlara çekmenin organik ve en etkili yollarından biridir. Google gibi diğer arama motorları her yıl kendilerini düzenli olarak kullanıcıları için geliştirmektedir. Kullanıcılara organik olarak en iyi sonuçları göstermek için SEO her dönem sürekli olarak gelişiyor ve kriterleri değişiyor. Daha titiz ve profesyonel yapı kazanıyor.
Peki Nedir 2021 Yılının Çok Önemli SEO Trendleri?
1.Google'ın yapay zeka algoritması ile yapay zeka SEO’da çok daha etkili olacak
Yapay zeka (AI), insanların çevrimiçi içerikle nasıl etkileşimde bulunduğunu analiz ediyor. Rankbrain seo algoritması Google onayladığı makine öğrenimi tabanlı bir arama motorudur. Kullanıcıların tarayıcıda arama yaptıklarında nasıl davranışlar gösterdiğini ölçerek ona göre arama sonuçlarında sıralamayı belirler. Örnek olarak tarayıcı üzerinden bir arama yaptığımızda aramamızın sonucunda kullanıcılar tarafından en çok hangi sitede vakit geçirilmişse o en üste çıkıyor. Fakat sadece içerik yeterli değil;
Rankbrain algoritmasının en önemli iki maddesi bunlar:
- Tıklama Oranı
- Kullanıcıların sayfada geçirdiği süre (Dwell Time)
Önemli olan tıklama oranından sayfada geçirilen süreye kadar olan faktörleri önemsemek ve buna göre çalışmalar yapmaktır.
Hal böyle olunca içerik bakımından iyi hazırladığınız sayfanızı hız, tasarım gibi birçok açıdan kullanıcıları sayfada tutmaya yönelik bir çalışmayla kullanıcıyı sayfa da tutmaya çalışmalıyız.
2.Sesli Aramalar Sonuçlarını Etkileyecek
Sesli arama kullanımı yeni teknolojinin gözde özelliklerinden ve çoğu kullanıcının aktif olarak kullandığı bu araç gereçlerin başında gelmektedir. Özellikle görme engelli bireyler için büyük kolaylık ve rahatlık sunmaktadır. Bu noktada snippetler büyük öneme sahip. Bu konuda da dikkatli çalışmalar sizleri üst sıralara taşımaya yardımcı olacaktır.
3. Mobil Uyumluluk
2021 Seo Trendleri içinde yer alacak bir diğer önemli konu da elbette mobil uyumluluk. Günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle kullanıcıların büyük çoğunluğu mobil internet kullanımı sağlamakta. Hal böyle olunca da 2019 yılında Google, mobil öncelikli indekslemeyi (mobile-first indexing) işleme soktu ve indekslemeye başladı. Yani artık, Google’ın öncelikli olarak bir web sitesinin mobil versiyonuna baktığı ve bunu birincil versiyon olduğunu düşünerek indeksleme yaptığı anlamında geliyor. Bunu düşünerek Google'ın ücretsiz mobil uyumluluk testi ile mobil sitenizin ne kadar etkili olduğunu kontrol ettikten sonra, Google Search Console'daki "mobil kullanılabilirlik" raporunu inceleyin. Rapora göre düzenleme yapın.
4.Google EAT ilkesine göre kaliteli içerik oluşturan sitelere değer kazanacak
Her zamanki gibi 2021 SEO trendleri arasında yine içerik kalitesinin önemini yineliyor Google. Sıralama başarısı için içerik kalitesinin çok önemli olduğunu kullanıcının sitede durma süresini arttırdığını biliyoruz. Peki “içerik kalitesi” Google için ne anlama geliyor? Yayınladığı EAT ilkesine bakın: uzmanlık, yetki ve güvenilirlik. Bu faktörler, bir web sayfasının yararlı kaliteli içeriğe sahip olup olmadığını belirlemeye yardımcı olur.
5.Video ve fotoğraflı İçeriklerin kullanımı 2021 SEO trendlerinin yine önemi artan maddesi.
2021 Seo Trendleri içinde video içerikler kullanımı kullanıcıyı iyi beslemek açısından çok faydalıdır. İyi metinlerle hazırlanmış içeriklerin arasına konuyla alakalı hazırlanmış video içerikleriyle zenginleştirmek hem kullanıcıyı iyi beslemek hem sayfada daha uzun süre vakit geçirmesini sağlamak açısından çok verimli bir yöntemdir. İnsanlar merak ettiklerini okumakla yetinmiyor ve hem görsel hem işitsel olarak gerekli bilgiyi bulmak istiyor. Buna göre geliştirilmiş sayfalar etkili dönüşler alacaktır.
6.Benzer anlamsal kelime ve yan anahtar kelime kullanımı
2021 SEO trendleri arasında anahtar kelime kullanımı geliyor. İçeriklerimizi oluştururken belli bir anahtar kelime seçip ona yönelik içerik hazırlarken seçtiğimiz o kelimenin Google da benzer hangi şekillerde arandığına bakarak içeriklerimizde kelimelerimizi zenginleştirelim. Buna Latest Semantic İndexing deniyor. Kısaca anlatmak gerekirse; kullanılan anahtar kelimelerin gerek uzun gerek kısa varyasyonlu olarak benzerleri ile arasındaki anlamsal ilişkiyi tespit etmektir. Örneğin google arama kutucuğuna teknoloji nedir kelimesini yazıp aradığımızda arama ilgili benzer aramalar başlığı altında kelimenizin diğer varyasyonlarını göreceksiniz. Şöyle; teknoloji tarihi, teknoloji ne demek, teknolojinin anlamı nedir gibi kelimelerde aratılmış olabilir. Bunları da içeriklerinizde konunun diğer arama kelimelerinide kullanıp bu kriteri uygulamış olacaksınız.