Image

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.

Arama Motoru Optimizasyonu kısaltılmış adı ile SEO eğer doğru çalışmalarla kullanırsanız, potansiyel müşterilerinizi başta web siteniz olmak üzere online platformlara çekmenin organik ve en etkili yollarından biridir. Google gibi diğer arama motorları her yıl kendilerini düzenli olarak kullanıcıları için geliştirmektedir. Kullanıcılara organik olarak en iyi sonuçları göstermek için SEO her dönem sürekli olarak gelişiyor ve kriterleri değişiyor. Daha titiz ve profesyonel yapı kazanıyor.

Peki Nedir 2021 Yılının Çok Önemli SEO Trendleri?

1.Google'ın yapay zeka algoritması ile yapay zeka SEO’da çok daha  etkili olacak

Yapay zeka (AI), insanların çevrimiçi içerikle nasıl etkileşimde bulunduğunu analiz ediyor. Rankbrain seo algoritması Google onayladığı makine öğrenimi tabanlı bir arama motorudur. Kullanıcıların tarayıcıda arama yaptıklarında nasıl davranışlar gösterdiğini ölçerek ona göre arama sonuçlarında sıralamayı belirler. Örnek olarak tarayıcı üzerinden bir arama yaptığımızda aramamızın sonucunda kullanıcılar tarafından en çok hangi sitede vakit geçirilmişse o en üste çıkıyor. Fakat sadece içerik yeterli değil;

Rankbrain algoritmasının en önemli iki maddesi bunlar:

- Tıklama Oranı

- Kullanıcıların sayfada geçirdiği süre (Dwell Time)

Önemli olan tıklama oranından sayfada geçirilen süreye kadar olan faktörleri önemsemek ve buna göre çalışmalar yapmaktır.

Hal böyle olunca içerik bakımından iyi hazırladığınız sayfanızı hız, tasarım gibi birçok açıdan kullanıcıları sayfada tutmaya yönelik bir çalışmayla kullanıcıyı sayfa da tutmaya çalışmalıyız.

2.Sesli Aramalar Sonuçlarını Etkileyecek

Sesli arama kullanımı yeni teknolojinin gözde özelliklerinden ve çoğu kullanıcının aktif olarak kullandığı bu araç gereçlerin başında gelmektedir. Özellikle görme engelli bireyler için büyük kolaylık ve rahatlık sunmaktadır. Bu noktada snippetler büyük öneme sahip. Bu konuda da dikkatli çalışmalar sizleri üst sıralara taşımaya yardımcı olacaktır.

3. Mobil Uyumluluk

2021 Seo Trendleri içinde yer alacak bir diğer önemli konu da elbette mobil uyumluluk. Günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle kullanıcıların büyük çoğunluğu mobil internet kullanımı sağlamakta. Hal böyle olunca da 2019 yılında Google, mobil öncelikli indekslemeyi (mobile-first indexing) işleme soktu ve indekslemeye başladı. Yani artık, Google’ın öncelikli olarak bir web sitesinin mobil versiyonuna baktığı ve bunu birincil versiyon olduğunu düşünerek indeksleme yaptığı anlamında geliyor. Bunu düşünerek Google'ın ücretsiz mobil uyumluluk testi ile mobil sitenizin ne kadar etkili olduğunu kontrol ettikten sonra, Google Search Console'daki "mobil kullanılabilirlik" raporunu inceleyin. Rapora göre düzenleme yapın.

4.Google EAT ilkesine göre kaliteli içerik oluşturan sitelere değer kazanacak

Her zamanki gibi 2021 SEO trendleri arasında yine içerik kalitesinin önemini yineliyor Google.  Sıralama başarısı için içerik kalitesinin çok önemli olduğunu kullanıcının sitede durma süresini arttırdığını biliyoruz. Peki “içerik kalitesi” Google için ne anlama geliyor? Yayınladığı EAT ilkesine bakın: uzmanlık, yetki ve güvenilirlik. Bu faktörler, bir web sayfasının yararlı kaliteli içeriğe sahip olup olmadığını belirlemeye yardımcı olur.

5.Video ve fotoğraflı İçeriklerin kullanımı 2021 SEO trendlerinin yine önemi artan maddesi.

2021 Seo Trendleri içinde video içerikler kullanımı kullanıcıyı iyi beslemek açısından çok faydalıdır. İyi metinlerle hazırlanmış içeriklerin arasına konuyla alakalı hazırlanmış video içerikleriyle zenginleştirmek hem kullanıcıyı iyi beslemek hem sayfada daha uzun süre vakit geçirmesini sağlamak açısından çok verimli bir yöntemdir. İnsanlar merak ettiklerini okumakla yetinmiyor ve hem görsel hem işitsel olarak gerekli bilgiyi bulmak istiyor. Buna göre geliştirilmiş sayfalar etkili dönüşler alacaktır.

6.Benzer anlamsal kelime ve yan anahtar kelime kullanımı

2021 SEO trendleri arasında anahtar kelime kullanımı geliyor. İçeriklerimizi oluştururken belli bir anahtar kelime seçip ona yönelik içerik hazırlarken seçtiğimiz o kelimenin Google da benzer hangi şekillerde arandığına bakarak içeriklerimizde kelimelerimizi zenginleştirelim. Buna Latest Semantic İndexing deniyor. Kısaca anlatmak gerekirse; kullanılan anahtar kelimelerin gerek uzun gerek kısa varyasyonlu olarak benzerleri ile  arasındaki anlamsal ilişkiyi tespit etmektir. Örneğin google arama kutucuğuna teknoloji nedir kelimesini yazıp aradığımızda arama ilgili benzer aramalar başlığı altında kelimenizin diğer varyasyonlarını göreceksiniz. Şöyle; teknoloji tarihi, teknoloji ne demek, teknolojinin anlamı nedir gibi kelimelerde aratılmış olabilir. Bunları da içeriklerinizde konunun diğer arama kelimelerinide kullanıp bu kriteri uygulamış olacaksınız.


Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…