2021 Yılında Dünya Çapında En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları
1- Youtube
2-Facebook
3-Whatsapp
4-Instagram
5-Messenger
2021 Yılında Türkiye’de En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları
1.Youtube
2-Instagram
3-Whatsapp
4-Facebook
5-Twitter
Video İçerikler
Uzun Videolar Yerine Çabuk Tüketilebilen Kısa Süreli Videoların Popülerliği Artarak Devam Edecek
Kullanıcı sayısı Facebook ve Instagram'ı henüz geçmese de, dünyada en çok indirilen uygulamalardan biri olan Tiktok'un (3 milyar) popülerliği hızla artmaya devam ederken, en çok kullanılan mecralardan birisi olan Instagram kendisini video içerik platformuna evirmeye devam ediyor. Bir araştırmaya göre 2022 yılına kadar çevrimiçi içeriğin %82 kadarı videolardan oluşacak. Instagram'da kendi algoritmik yapısını sürekli bu şekilde güncellemeye devam ediyor. Instagram, IGTV’yi kullanımdan kaldırdı. Artık kimse Facebook Watch’tan bahsetmiyor. Sosyal medyadaki uzun formatlı videonun son kalesi olan YouTube bile yeni bir format tanıttı: YouTube Shorts.
*Video barındırma yazılımı şirketi Vidyard’ın istatistikleri
Yapılan araştırmalar, işletmelerin de kısa biçimli videoları tercih ettiğini gösteriyor. Ankete katılanların yaklaşık %40’ı ürün/hizmet satmak için kısa biçimli video kullandıklarını söyledi.
Influencer Marketing
Influencer İş Birliklerine Bütçe Ayıran Markalar ve Kurumlar Kazanacak
Influencer Marketing 2022 yılında da büyüyerek dijital pazarlamadaki önemli rolünü korumaya devam edecek. Sosyal medya mecraları (özellikle instagram) içerik üreticilerinin ödeme almalarına yarayan araçlarını geliştirmeye devam ediyor.
2021 itibariyle, 50 milyon kişi kendilerini sosyal ağlarda içerik oluşturucu olarak görüyor. İşletmeler, 2022 yılı ve sonrası için Influencer pazarlamasına 15 milyar + dolar harcamaya hazırlanıyor.
Ücretli Reklamcılık Bir Zorunluluk Olacak
Bir Instagram gönderisinin ortalama organik erişimi %5,2. Bu, eğer reklam için bir bütçe ayırmazsanız, takipçilerinizin yalnızca %5’inin gönderilerinizi görebileceği anlamına geliyor.
Instagram, içeriklerinizi kitlelere göstermeniz için ona para ödemenizi zorunlu hale getiren algoritmasını geliştirmeye devam ediyor. Instagramın markaları ve kurumları organik olarak desteklemesi için Instagram'a belli bir bütçe ayırmak gerekiyor.
Ses Yayınları Yaygınlaşacak
Ses yayınları örneklerinden Clubhouse, Nisan 2020’de piyasaya sürüldü, ancak 2021’in başlarında popülaritesi hızla arttı.
Biz bu fikre ne kadar katılmasak da, araştırmalar şirketlerin 2022'de ses yayınlarına yatırım yapmaya hazırlandığını gösteriyor. Ses yayınları da canlı yayınlar gibi müşteri ve kitle ile doğrudan bağlantı kurma, güven ve sadakat aracı olarak görülmekte.
Canlı Yayınların ve Instagram TV’nin Popülerliği Artarak Devam Edecek
Hibrit Bir Deneyimle Güç Kazanmak!
Markaların ve kurumların yaptığı canlı yayın etkinlikleri hem takipçi ve müşteri sadakati sağlarken, yüz yüze ve dijital ortamla harmanlanarak verilen hibrit deneyim 2022 yılında da önem kazanmaya devam edecek.
InstaShop Kullanımı Artacak
Instagram InstaShop Özelliğini Geliştirmeye Devam Ediyor
Pandemiyle birlikte e-ticarete artan ilgi Instagram'ın kendi içerisindeki shop özelliğini geliştirmesine yol açtı.
E-ticaret üzerinden satış yapan markalar Instagram'ın bu özelliği ile birlikte daha geniş kitlelere ulaşma imkanı yakaladı.
E-ticaret sitelerine InstaShop üzerinden daha kolay ulaşım sağlanması ve ürünlerin Instagram üzerinden de incelenebilmesi 2022 yılında InstaShop kullanımının daha da artacağını gözler önüne seriyor.
2021 Yılında Dünya Çapında En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları1- Youtube2-Facebook3-Whatsapp4-Instagram5-Messenger2021 Yılında Türkiye’de En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları1.Youtube2-Instagram3-Whatsapp4-Facebook5-TwitterVideo…
2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…
Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…
Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…
CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…
Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…
Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…
E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…
Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…
Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…
E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…
Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…
Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…
Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…