Image

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate marketing, dünyada olduğu gibi ülkemizde de talep gören bir model.

Diğer tüm pazarlama modellerinin aksine, önce satışı gerçekleştirip, sonra bunun bedelini ödeme üzerine kurulu olduğu için reklam verenlerin iştahını kabartıyor. Ancak reklam verenler ufak gibi görünen bazı noktalara dikkat etmezlerse, bu pazarlama faaliyeti kardan çok zarar getirme potansiyelini de bünyesinde taşıyor.

Komisyon oranınızı optimize edin

Çoğu reklam verenin düştüğü ilk hata; komisyon oranını yüksek veya düşük belirlemesidir. İnternet üzerinden ürün satan bir e-ticaret sitesi sahibi olduğunuzu düşünelim. Eğer çok çeşitli ürün gruplarınız varsa ve bunların her birinin kar marjı farklı ise, en doğru uygulama kategori bazında farklı komisyon vermek olacaktır. Bir cep telefonundan %5 kar ederken, bir tekstil ürününden %20’nin üzerinde kar edebilirsiniz. Affiliate networklerdeki diğer reklam verenlerle rekabet edebilmeniz, yayıncıları sizin reklamınızı yapmalarını sağlayabilmeniz için komisyon oranınızı en optimum düzeyde tutmalısınız. Ne rakiplerinizin altında olmalı, ne de kar marjınızı sıfırlayacak veya eksiye düşürecek kadar yüksek olmalıdır. Eğer affiliate networklerdeki rakip sayılabilecek reklam verenlerin marka değeri yüksek, hali hazırda yüksek hacim sahibi olan sitelerse kar marjınızı onların üzerinde tutmanızda fayda var. Eğer rakipleriniz sizden küçük markalarsa, daha az komisyon verseniz de yayıncıların tercihi sizin tarafınızda olabilir. Unutmayın; her yayıncı gün sonunda hangi reklam verenden ne kadar kar ettiğini hesaplayarak tamam veya devam kararı alır.

Bir başka önemli nokta da, affiliate’ten gelen her satışın tek kaynağı affiliate olmayabilir. Customer journey (müşterilerinizin satın alma öncesi sitenize gelme hareketleri) göz önünde bulundurulduğunda, çoğunlukla farklı kaynaklardan birkaç kez geldiğini göreceksiniz. Bu nedenle, affiliate network’lerden yaptığınız satışların bedeli aslında göründüğünden fazladır. Çünkü müşteriniz satın alma öncesinde farklı CPC veya organik kaynaklardan sitenize birkaç kez gelmiş olabilir.

Trafik izinlerine dikkat edin

Reklam verenlerin doğru karar vermesi ve hatta sürekli takip etmesi gereken bir nokta da trafik izinleridir. Website trafiği çoğunlukla reklam verenler için zararlı olmayan bir trafiktir. Web sitelerindeki banner reklamları anlamına gelir ve doğru ziyaretçi kitlesi ile buluşan bannerlar yüksek dönüşüm oranı sağlar.

Fiyat Karşılaştırma; Akakçe.com, Ucuzu.com, Cimri.com gibi sitelere verilen izinlerdir. Zararlı bir trafik kaynağı olmamakla birlikte, ROI değer doğru hesaplanıp, eğer CPC yayın yapıldığında daha iyi dönüşüm sağlıyorsa CPC girilmesi daha faydalıdır.

Google Adwords; Eğer Adwords için bütçeniz yoksa bu trafik kaynağı da faydalıdır. Fakat brand keyword (marka anahtar kelimeleri) mutlaka dışarıda tutulmalıdır. Markanızı arayan müşteriler, satın almaya en yakın müşterilerdir. Hali hazırdaki yüksek potansiyelli müşterinizi boşuna affiliate trafiğine kaptırıp gelirinize kimseyi ortak etmeyin. Markanız haricinde tutulan aramalardan gelen trafik dönüşüm sağlıyorsa işte o zaman faydalıdır.

E-mail Marketing; En tehlikeli trafik kaynaklarından biridir. Bunun nedeni sadece ülkemizde değil, tüm dünyada yapılan SPAM ve buna karşı önlem almış olan email servis sağlayıcılardır. Bu noktada izinli pazarlama kurallarına uymak çok önemlidir. Aksi halde hem reklam veren hem de yayıncı için kısa soluklu ve zararlı bir çalışma olabilir. Eğer yayıncı veri tabanı izinli değilse ve gönderdiğiniz e-maillerin SPAM işaretlemesi 5/1000 ‘i geçmişse, bu e-maillerin SPAM klasörüne düşme ihtimali ve buna bağlı olarak ilerleyen dönemde e-mail gönderememe gibi durumlarla karşılaşabilirsiniz. SPAM olarak işaretlenen e-maillerde gönderen domain, gönderen ip ve tıklandığında yönlenen web siteleri yani reklam verenler de Gmail, Hotmail, Yahoo bigi servislerde kara listeye girmeye başlar. SPAM olarak işaretlenen e-maillerin subject (konu başlığı) kısmında reklam verenin domain adresi varsa, bu bile zarar görme nedenidir. Dolayısıyla, en dikkatli olunması gereken yayıncı modellerinden bir tanesidir.

XML Feed; Aggregator sitelerin ürünlerinizi listeleyebilmeleri için gereklidir. İzin verilmesi gereken bir trafik kaynağıdır.

Sosyal Ağ Trafiği; Takip etmesi, denetlemesi zor bir trafiktir. Sosyal ağlardan sitenize verilen linklerin ne yazılarak, ne vaad edilerek verildiği önemlidir. Tıklamaları yükseltmek amacı ile markanıza zarar vermen reklam metinleri ve görselleri takip etmeniz çok zordur.

Cashback; Türkçe karşılığı para iade sistemidir. Ülkemizdeki başlıca örnekleri; Avantajix.com, Popsbuy.com ve Beruby.com ’dur. Sistem, alışveriş yapan müşterilerin yaptıkları miktara göre geri ödeme almaları üzerine kurulmuştur. Örneğin bir e-ticaret firmasının, affiliate yayıncılarına %10 komisyon verdiğini düşünelim. Cash back siteleri bu oranın %70 gibi bir miktarını ziyaretçilerine geri öder. Bu durumda 100 TL’lik bir alışverişte 10 TL olan komisyonun 7 TL’si alışveriş yapan kişiye, 3 TL’si cash back sitesine kalır. Reklam verenler için en kaliteli trafik kaynaklarından biri cash back siteleridir.

Pop-up / Splash; Çoğunlukla reklam verenlerin tercih etmediği bir trafiktir. Ziyaretçilerin farkında olmadan sitenize girmesi nedeniyle bounce rate (hemen çıkış oranı) yüksek olan bir trafiktir. Bazı yayıncılar, hali hazırda yüksek hacme sahip olan reklam verenler için pop-up, site under pop-up gibi trafikler yönlendirerek satışlarına ortak olmak ister. Eğer izin verilmemiş bir trafik geldiği tespit edilirse, yayıncı ile olan anlaşma iptal edilip önceki komisyonları silinebilir. Bu trafik kaynağı kullanıcıları cookie’lemekle kalmaz, aynı zamanda marka imajınıza zarar verir. Faydalı yanı ise trafiğinizi arttırarak Alexa sıralamasında yukarıda olmayı sağlar.

Incentive; Teşvik anlamına gelen bu trafik modeli boş üye anlamına gelebilir. Dikkat edilmesi gereken bir trafiktir. Çoğu reklam verenin tercih etmediği bir modeldir. Eğer üyelik yerine satış bazlı yapılırsa faydalı olabilir. Bu noktada iptal – iadelere dikkat edilmelidir.

Cookie Süresi; Sektöre göre değişiklik gösterir. Kimi siteler 7 gün, 15 gün cookie süresi verirken kimileri 30 gün verir. İşin doğrusu hiçbir cookie süresi 30 günü geçmemelidir. Cookie süresinin yüksek olması yayıncılar için motivasyon kaynağıyken, reklam veren için daha çok komisyon ödemek anlamına gelebilir.

İptal / İade Süresi; E-ticaret sektöründe minimum 7 gün iade süresi vardır ve bu süre firmadan firmaya değişiklik gösterir. Satışların kontrol edildiği tarih çok önemlidir. Kontrol sağladığınız dönemde mutlaka tüm satışların iade sürelerinin geçmiş olmasına dikkat edin.

CPL (Cost Per Lead); Çoğunlukla üyelik getirerek kazanç elde eden CPL yayıncılarının size kazandırdığı üyelikleri takip etmelisiniz. Mutlaka doble opt-in yaptırarak gerçek üye olduğundan emin olmalısınız. Birçok reklam veren CPA + CPL komisyonu vererek, CPL’den vereceği komisyonu satış olma şartına bağlar ki en mantıklısı da budur. Size fayda sağlamayan üyenin size bir getirisi de yoktur.

Birden Fazla Affiliate Netwok ile Çalışmak; Bunun için mutlaka ezilebilir cookie kullanmalısınız. Eğer bir satış birden fazla affilite network’ten gelmişse, hepsine komisyon ödememelisiniz. En ideali belirli oranlar belirleyerek attribution model kullanmaktır. Ülkemizde çoğunlukla last click win (son klik kazanır) mantığı kullanılır.

TPV – Through Per View; Kısaca reklamı görme anlamına gelir. Reklam verenin komisyon ödemesi için reklam görselinin tıklanması zorunlu değildir. Reklamın görüntülenmesi ile ziyaretçi cookie’lenir ve belirlenen cookie life time içerisinde satın alma gerçekleşirse komisyon ödenir. Büyük hacimli sitelerin tercih etmediği, çoğunlukla küçük hacimli ve reklam yapmak isteyen ancak bütçesi olmayan firmaların tercihidir.

“Trancastion”ları inhouse kontrol edin; Gerçekleşen transactionları (satış, üyelik veya form) sadece affiliate networklerden değil, inhouse şekilde de kontrol edin. Yöneldirme linklerinize bir parametre ekleyerek sizden habersiz TPV yapılmasını kısmen önleyebilirsiniz.

Analytics kontrolü yapın; Tüm affiliate networklere özel UTM kodları verin. Bu sayede her bir network’ün trafiğini ayrı olarak kontrol edebilirsiniz. Yüksek bounce rate tehlike anlamına gelir. Hemen çıkma oranı yüksek olan affilite’lere ait yayıncılar sizden habersiz site under pop-up gibi kalitesiz trafik yönlendiriyor olabilirler.

Özetle;

Affiliate marketing’de kimi yayıncılar gerçekten sitenize faydalı trafik sağlayarak katma değer sağlarken, kimi yayıncılar mevcut satışlarınıza ortak olarak göreceli olarak haksız kazanç elde etmek isteyebilirler. Böyle durumlarda affiliate marketing kar edeceğiniz bir araç olmaktan çıkıp, boşuna komisyon ödediğiniz bir alan halini alır. Affiliate marketing’te tecrübeli kişilerden destek almakta her zaman fayda vardır.



Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…