Image

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren anahtar kelimelere odaklanmak altın kuraldır.

ADS 'de Kelime seçimi

Tek ve jenerik kelimeler yerine iki veya daha fazla kelimeden oluşan anahtar kelimelerin satışa çok daha yakın olduğu çoğu zaman geçerli bir kuraldır. Üstelik, bu aramaların tıklama başına maliyetleri de genellikle jenerik kelimelere oranla daha düşük olup, gösterim başına tıklanma (CTR) oranları daha yüksektir. Örneğin “giyim” kelimesi bir aylık süre zarfında Türkiye’de toplam 2.240.000 kez aratılırken, bu anahtar kelimedeki yüksek rakabet nedeniyle yüksek maliyet ve düşük geridönüş çoğu zaman kaçınılmaz olmaktadır. Ancak “damat giyim” anahtar kelimesinin bir aylık süre zarfında Türkiye’de 1.900 kez aratıldığını görebiliyoruz. Bu kelimeye odaklanan bir e-ticaret sitesi, düşük maliyet ile çok daha yüksek geridönüş alabilmektedir. Burada, reklamlardaki anahtar kelimelerin, reklam metinlerinin, reklama tıklandığında gönderilen sonuç sayfasının (landing page) ve sonuç sayfası içerisindeki ürünlerin bir bütünlük içerisinde olması, başarılı bir sonuç elde etmenizi sağlayacaktır. Bu dört değişkenden herhangi birindeki eksiklik, ziyaretçilerin aradığını bulamamasına veya yanlış ürüne yönlenmesine neden olabilir. Bu durumda düşük geridönüş kaçınılmaz olacaktır.

ADS Keyword Tool

Hangi anahtar kelimenin ne kadar aratıldığını bilmek, doğru bir Google Adwords kampanyası stratejisi kurgulamanızı sağlar. Bunun için Google Adwords Keyword Tool’u mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim. Bu tool, reklam metinlerinizi belirlerken de size yardımcı olacaktır. Reklam metinlerinde (özellikle head kısmında) aratılan kelimenin geçiyor olması, o kelimenin ilgili aramalarda kalın karakterle görünmesine neden olarak daha çok tıklanmasını sağlar.

ADS Reklamları Oluştururken

Google Adwords reklam gruplarınızı oluştururken, reklam grupları ve reklamların tabana yayılması önemlidir. Çok sayıda anahtar kelimeyi tek bir reklam grubuna bağlamak çoğunlukla başarılı sonuç almanızı engelleyecektir. Önemli olan, geridönüşü yüksek olan anahtar kelimelere odaklanmak ve bu kelimelerle yapılan aramalarda ilgili bir reklama yönlendirme yapmaktır.

Anahtar Kelime Ölçümlenmesi

Anahtar kelime optimizasyonunda ölçümlemesi en zor kısım hiç kuşkusuz geridönüşü doğru tespit etmektir. Bu noktada, reklamlarda vereceğiniz linkler büyük önem taşımaktadır. Standart bir link vermektense, UTM kaynak kodu ile vereceğiniz linkler, sizin Google Analytics’ten satışları veya aldığınız trafiğin kalitesini kolayca ölçümlemenizi sağlar. UTM kaynak kodu belirlerken, Google’ın “UTM Builder” tool’unu kullanabilirsiniz.

Google reklamlarına vereceğiniz UTM kodlu linkler ve satış sonuç sayfanıza ekleyeceğiniz “event tracking” kodları ile, doğru ölçümleme ve doğru optimizasyon yapmanız mümkün hale gelecektir.

Arama motoru reklamcılığında (SEM) olduğu gibi, arama motoru optimizasyonunda (SEO) da az sayıda çok aratılan anahtar kelimeye odaklanmaktansa, çok sayıda ama daha az aratılan anahtar kelimelere odaklanmak ve bu anahtar kelimelere birebir karşılık gelecek ürünleri müşterilerinize sunmak çoğunlukla en doğru olan stratejidir.

Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…