Image

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.

Peki pazarlama bütçesi nasıl yapılır?

  1. Hedeflerinizi Belirleyin: Öncelikle hedef kitlenize hangi pazarlama kanalları ile ulaşacağınızı belirlemeniz gerekir.

  2. Rakip Analizi Yapın:  Rakiplerinizi inceleyerek, hangi kanallarda ne tür ve sıklıkta reklam kampanyaları yürüttüklerini inceleyebilirsiniz. Böylece hedef kitlenizin bu kampanyalara verdikleri tepkiyi de görebilme şansınız olur. 

  3. Genel Pazarlama Bütçenizi Belirleyin: Yıllık olarak şirketinizin pazarlama çalışmalarına ne kadar bütçe ayıracağını belirlemeniz gerekiyor. Bu plan çerçevesinde dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra (varsa) offline pazarlama çalışmalarını da dahil etmelisiniz. Böylelikle yıllık olarak elinizdeki bütçeyi bilir ve pazarlama çalışmalarınızı bu doğrultuda kurabilirsiniz.

  4. Dijital Pazarlama Bütçe Dağılımı Belirleyin: Genel pazarlama bütçenizi belirledikten sonra dijital pazarlama bütçenizi de belirlediniz. Şimdi sıra dijital pazarlama bütçenizi kanallara ayırmaya geliyor. En yaygın kullanılan dijital pazarlama kanalları ise;
  • Google Ads
  • Sosyal medya reklamları
  • SEO
  • Content Marketing
  • Influencer Marketing 

Hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşacağınızı düşündüğünüz pazarlama kanalını belirledikten sonra, elinizdeki bütçenin önemli bir bölümünü bu kanala ayırabilirsiniz. Örneğin; Google Ads çalışmalarıyla hedef kitlenize ulaşmayı planlıyorsanız, bu kanal için ayırdığınız bütçe daha fazla olmalı. Sosyal medya ve diğer içerik pazarlama çalışmaları ikinci planda kalabilir.

Ya da, hedef kitleniz sosyal medyada daha aktif ise sosyal medya ve içerik pazarlama çalışmalarınızın birincil planda olması gerekir. Bu durumda da reklam ve pazarlama bütçenizi bu kanallara dağıtmanız gerekir.

Bütçe planı yaparken en önemli konu sizin için birincil olan reklam kanalını belirlemek olacaktır. Öncelik sırasını yaptıktan sonra, bu kanalı besleyecek diğer pazarlama çalışmalarınızı belirlemeli ve sonrasında da bütçenin geri kalanını bu alanlara dağıtmalısınız.

Dijital pazarlamanın en tercih edilir olmasının nedeni ölçümleme yapabilir ve dönüşleri raporlayabilmenizdir. Bu nedenle, daha önce yapmış olduğunuz çalışmaları incelemeniz, bütçe dağılımında ve yönetiminde doğru kararlar almanızı sağlayacaktır. Hangi kanala ne kadar yatırım yaptığınızı ve nasıl dönüşler aldığınıza bakarak, yatırım getirisini tespit edebilirsiniz. Yeni planlamada da bu rakamlardan faydalanarak, bütçeleme yapabilirsiniz.

Google Ads 

En etkili dijital pazarlama araçlarından biri olan Google Ads, çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Google Ads aracının bu denli yoğun ilgi görmesinin başlıca sebebi reklam bütçesi belirleme sürecinin tamamının reklam verenlerin kontrolü altında olmasıdır. 

Reklam harcamaları konusunda reklam verenlere tam bir hâkimiyet sunan sistem, isteğe bağlı olarak anlık değişimler için de müsaittir. 

Google Ads Nasıl Çalışır?

Google Ads, anahtar kelimelerin arama motorlarında aratılması halinde reklamlarını yayınlayan bir algoritmaya sahiptir. Bu da demek oluyor ki, yanlış anahtar kelime seçimleri reklamlarına tıklamasını istenilen hedef kitleden uzaklaşmak demektir. Anahtar kelimeleri hedef kitleye uygun seçilmelidir böylece potansiyel müşterilere ulaşabilir ve onlara ürünün/hizmetinin tanıtımını en doğru şekilde yapabilirsiniz.

Google’a reklam verirken doğru bir bütçe planlaması yapmak gerekir. Günlük reklam bütçenizi ya da aylık reklam bütçenizi bu ödeme planlarının en avantajlı olanına göre ayarlamalısınız. 

Google Ads Bütçesi Belirleme!  

Örneğin tıklama başına maliyetinizin ortalama olarak 0.50 TL olduğunu düşünelim. Hedefiniz de bir günde ortalama olarak 500 tıklama almak olsun. Bu durumda günlük bütçeniz 0.50 x 500 = 250 TL olacaktır. Bu durumda aylık bütçenizi 250 x 30 = 7.500 TL olarak hesaplamalısınız.

Bütçe planlaması yaparken kullanıcı tepkileri ve geri dönüşleri çok dikkatli analiz etmelisiniz. Satın aldığınız bazı kelimeler bir süre sonra işlevsiz hale gelmiş olabilir, bu durumda  yeni anahtar kelimeler satın almalısınız. 

Reklam bütçesini bir ay içinde akıllıca kullanmak için Google Ads aracındaki önerilen günlük bütçe sekmesini açarak inceleyebilirsiniz ve böylelikle bütün bir ay boyunca reklamlarınız Google arama motorunda görünecektir.

Google Ads, doğru stratejileri izlemen dahilinde potansiyel müşterilerine, en uygun bütçeyle reklam verme olanağı sunar. İçeriğinin SEO uyumlu olması reklam çalışmanı üst sıralara taşır. Doğru anahtar kelime seçimleri, negatif anahtar kelimeleri kullanma, potansiyel müşteriye ulaşma konusunda büyük önem taşır.

Sosyal Medya  Bütçe Belirleme! 

Bütçenizi reklam seti ve kampanya düzeyinde belirleyebilirsiniz .İki ayrı reklam bütçesi türü vardır: Günlük ve toplam.

Günlük bütçe, bir reklam seti veya kampanya için her gün harcamak istediğiniz ortalama tutardır.

Bir günlük bütçe belirlediğinizde, ortalama bir değer belirlemiş olursunuz. Yani Facebook, optimize edilmesini istediğiniz sonucu size her gün yaklaşık olarak günlük bütçeniz kadar sunmaya çalışır. Ancak bütçeniz kampanyanızın süresi boyunca eşit bir şekilde harcanmaz. Bazen günlük bütçenizin %25 üzerine çıkılabilir. Örneğin, günlük bütçeniz 10 TL ise Facebook bir günde 12,50 TL'ye kadar harcama yapabilir. Bu esneklik, Facebook'un reklamlarınızı yayınlarken ve bütçenizi harcarken size olabildiğince yüksek verim sunmasına olanak sağlar.

Toplam bütçe, reklam setinizin veya kampanyanızın toplam yayınlanma süresi boyunca harcamak istediğiniz tutardır.

Reklam setinizin sonuçları için toplam bütçenizden daha fazla ücret alınmaz. Standart yayın (çoğu reklamveren için tavsiye edilir) kullanıyorsanız Facebook, bütçenizi reklam setinizin yayın süresi boyunca eşit bir şekilde harcamak için gayret gösterir. Bununla birlikte, Facebook belirli günlerde size daha iyi sonuçlar sunabileceğinden, her gün aynı tutarda harcama yapılacağının garantisi yoktur.

Örneğin, reklam setiniz beş gün boyunca yayınlanıyorsa ve 250 TL toplam bütçeye sahipse ilk iki günün her birinde 50 TL harcanabilir. Üçüncü günde çok sayıda sonuç elde etme fırsatı olursa Facebook 75 TL harcayabilir. Dördüncü günde önceki günler kadar iyi fırsat olmazsa yalnızca 25 TL harcanabilir. Beşinci günde 50 TL harcanır.

Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…