Image

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik, mobil uygulamalar, sosyal medya derken insanoğlu kendisini hızlı bir değişimin tam ortasında uyum sağlamaya çalışırken buluyor. Bu durum nitelik ile birlikte niceliğin de yani kullanım rakamlarının da artmasına sebep oluyor.

Arama Motorları ve Sosyal Medyanın Önemi

Türkiye’de internet erişimine sahip hanelerin oranı %76,3’e ulaşmış durumda. Mobil ve masaüstü olmak üzere toplam 48 milyon internet kullanıcısı bulunuyor, bu rakam toplam nüfusun %60’ına tekabul ediyor. Araştırmalar 48 milyon internet kullanıcısının %82,4’ünün aktif sosyal medya kullanıcıları olduğunu gösteriyor. İnsanlar araştırma süreçlerinde herhangi bir konu hakkında bilgi edinmek veya bir ürün/hizmet satın almak için ilk kaynak olarak interneti kullanıyorlar. Dijital dünyada insanlar en çok internetten edindikleri bilgilere değer veriyorlar ve Türkiye’deki online aramaların %97.48’si Google üzerinden yapılıyor.

Durum böyleyken markaların müşterileri ile doğru iletişim kurma stratejileri geliştirebilmeleri için, onların dijital tüketim alışkanlıklarından haberdar olmaları kaçınılmaz bir zorunluluk haline geldi. Gelin biraz bu verilerden bahsedelim;

Önemli Veriler

Mobil Telefon ve Akıllı Telefon Kullanımı
Türkiye nüfusuna baktığımızda mobil telefon sahipliği %95 iken, akıllı telefon sahipliği %75.

Mobil Kullanıcıların Hareketliliği
Hareket halindeyken internet kullanma alışkanlığına bakıldığında 40 milyon aktif mobil kullanıcı bulunmakta.

Video İzleme
İnternet kullanıcılarının %55’i günde bir kez, %24’ü ise hafta da bir kez online video tüketiyor.

Mail Kontrol Etme
İnternet kullanıcılarının %47’si akıllı telefonlardan %16’sı bilgisayardan %9’u tabletlerden maillerini kontrol ediyor.

Müzik Dinleme
İnternet kullanıcılarının %29’u akıllı telefonlardan, %18’i bilgisayardan %8’i tabletlerden müzik dinliyor.

Ürün Bilgisi Araştırma
İnternet kullanıcılarının %41’i akıllı telefonlardan, %25’i bilgisayardan %9’u tabletlerden ürün araştırması yapıyor.

Mobilde Neler Yapıyorlar?

Mesajlaşma
Aktif mobil internet kullanıcılarının %45’i mobil olarak mesajlaşıyor.

Video İzleme
Aktif mobil internet kullanıcılarının %59’i mobil olarak video izliyor.

Oyun
Aktif mobil internet kullanıcılarının %43’ü mobil olarak oyun oynuyor.

Online Bankacılık
Aktif mobil internet kullanıcılarının %41’i mobil olarak bankacılık hizmetlerini gerçekleştiriyor.

Harita Servisi
Aktif mobil internet kullanıcılarının %43’ü mobil olarak harita servislerini kullanıyor.

İnternette Ne Kadar Zaman Harcıyorlar?

Bilgisayarı ve tabletlerde günde ortalama 6 saat 46 dakika vakit geçiriyorlar.
Mobil telefonlarda günde ortalama 2 saat 59 dakika vakit geçiriyorlar.
Sosyal medya hesaplarında günde ortalama 3 saat 01 dakika vakit geçiriyorlar.
Televizyon izleyerek günde ortalama 2 saat 14 dakika vakit geçiriyorlar.

Satın Alma Alışkanlıkları

48 milyon internet kullanıcısının;

%52’si bir ürün veya hizmet satın almak
%52’si online mağazaları ziyaret etmek
%43’ü bir ürün veya hizmeti online olarak satın almak için internetten arama yapıyorlar.

Temel Göstergeler 2007 – 2016

Tüm bu veriler markaların dijital planlamalarını yaparken nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlatırken, dijital dünyaya verilmesi gereken önemin de giderek arttığını gösteriyor.



Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…