Image

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?

Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.

Landing Page sayfaları hedef kitlenize form doldurma, sepete ekleme gibi aksiyona yönlendirerek, potansiyel müşterilerinizi müşteriye dönüştürme yolunda bir amaca hizmet eder. 

Etkili bir Landing Page Neler Kazandırır?

Reklam varış sayfanıza ulaşan hedef kitleniz için bilgilendirici ve ikna edici mesajlar bulunması gerekir. Bu bilgiler kısa ve öz olmalı ve potansiyel müşteride merak uyandırmalı ki; potansiyel müşterileriniz hedeflediğiniz aksiyonu alarak kişisel bilgilerini içeren formu doldurmalı.

Böylece elde ettiğiniz dönüşüm sonucunu ROI (Yatırım getirisi) kolayca takip edebilir, elinizdeki verilerle potansiyel müşterileriniz ile kolayca irtibata geçebilir ve pazarlama yapabilirsiniz.

Etkili bir Landing Page Nasıl Olmalı?

  1. Kullanıcılar, aradıklarını bulmak için onlarca linke tıklamak zorunda kalmamalıdır. Bir açılış sayfası, hem masaüstü hem de mobil haliyle sade ve anlaşılır olmalıdır. Potansiyel müşteriniz ister tablet, ister masaüstü bilgisayar, ister bir mobil cihaz kullanıyor olsun, reklam varış sayfanızı ziyaret eden bir müşterinin ziyaret ettiği cihazın ölçülerine göre otomatik ekrana özel bir tasarım yüklenmelidir.

  2. Potansiyel müşteriniz, Landing Page ulaştığı anda ilk gördüğü mesaj başlık olacaktır. Başlığın ilgi çekici olması çok önemlidir.

  3. Potansiyel müşterinize sunacağınız teklifi kısa ve net bir şekilde iletmeniz önemlidir. Ziyaretçilerinizin sayfanızda kalmasını ve forma yönlendirilmesi için vereceğiniz mesajı 10 saniyeden kısa bir sürede vermelisiniz.

  4. Potansiyel müşteriyi aksiyon almaya yönlendirici mesajlar eklemelisiniz. “Satın al”, “Formu doldur” ve “Kayıt ol” gibi ifadeler, oldukça güçlü ve harekete geçirici mesajlardır.

  5. Etkili ve ilgi uyandıran şekilde hazırlanan CTA’lar dönüşümü arttırmak için önemli bir unsurdur. CTA, yani diğer bir deyişle potansiyel müşterilerinizi harekete geçiren mesajlar, landing page ziyaretçilerinin bir aksiyon almalarını hedefleyen butonlar, resimler ya da metinlerdir.

  6. Potansiyel müşteri ziyaretçileriniz formu doldurduktan sonra mutlaka “teşekkürler” sayfasına yönlendirmelidir. Dönüşümün tamamlandığı sayfalar “teşekkürler” sayfasıdır. Form doldurduktan sonra ziyaretçinin ayrı bir teşekkürler sayfasına yönlendirilmesi elde edilen dönüşümün takibi, yarım kalan dönüşümlere uygulanacak pazarlama stratejileri ve dönüşümü tamamlayan ziyaretçilere verilecek ek teklifler açısından çok önemlidir.

  7. Reklam varış sayfanızın sadece metinlerden oluşması dönüşümü azaltır. Etkileşimi arttırmak için varış sayfalarında ilgi çekici görseller eklenmelidir.

  8. Markanızı anlatırken net olmalı ve müşterilere neden rakiplerinizi değil de sizi tercih etmeleri gerektiğini açıkça anlatılmalıdır.

  9. Reklamınıza tıklayan kullanıcıları direkt olarak reklam varış sayfanıza yönlendirmelidir. Pop-up’lar, çok fazla bilgi isteyerek potansiyel müşterilerinizin web sitenizden kaçmasına sebep olur, unutmayın!

  10. Aydınlatma metni, bilgilendirme yazısı, hüküm ve koşullar gibi gizlilik bildirimlerinizi varış sayfasında ayrı bir linkte paylaşılmalıdır. Bu sayede, e-posta suistimalinin ortadan kalkmasına ve markanızın şeffaflığına katkıda bulunmuş olursunuz.

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Reklam varış sayfanız müşterilerin web sitenizden bir alışveriş yapmadan ayrılmasına neden oluyorsa bu durum reklamlarınızın da daha az gösterilmesine hatta hiç gösterilmemesine yol açabilir. 

Reklam varış sayfası optimizasyonları reklam harcamasını da etkiler.

  1. Reklam varış sayfanızı belirlediğiniz bir hedef kitleye özel olarak düzenlerseniz web sitenizin hemen terk etme oranlarını düşürmüş olursunuz. Eğer müşterilerinizi verdiğiniz reklam metniyle alakalı bir sayfa yerine daha genel bir sayfaya yönlendiriyorsanız, hem tıklamalar için daha çok para ödemiş hem de dönüşümleri azaltmış olursunuz.

  2. Google’ın sizi fark etmesini sağlayın! Potansiyel müşteriler, varış sayfanızı diğer sitelere oranla verdiğiniz reklama göre daha alakalı bulursa, Google bunu fark eder. Potansiyel müşterilerin reklamınıza tıkladıktan sonra varış sayfanızda geçirdiği vakit arttıkça reklamınız da arama motoru sonuç sayfasında daha yüksek bir konumda çıkar ve trafiğiniz artar.

  3. Kalite puanınızı arttırın! Landing page’in verdiğiniz reklam ile alaka düzeyi, Google Ads’in kalite puanını hesaplama biçimi için önemlidir. Açılış sayfanızın seçtiğiniz anahtar kelimelerle alakası arttıkça kalite puanınız da artar. Kalite puanınız arttıkça reklamınızın sıralaması yükselir, tıklama başına maliyet (TBM) düşer.

Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…