Image

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation Engine Teknolojileri. Peki bu çetin şartların olduğu sektörde satışları arttırmak için ne yapabilirsiniz?

Recommendation Engine Teknolojileri

Hiç kuşkusuz ki mevcutta müşteriniz olan bir ziyaretçinin sizden tekrar alışveriş yapma ihtimali yüksektir – elbette olumsuz bir tecrübe yaşamamışsa. Bununla birlikte, web sitenizi ziyaret etmiş bir kullanıcı da hiç ziyaret etmemiş bir kullanıcıya göre potansiyeli daha yüksek bir müşteridir. İstatistikler gösteriyor ki, kullanıcılar ilk defa gördükleri bir siteye güvenemiyor, ortalama beşinci ziyaretinden sonra satın almaya karar veriyor. Öyleyse yeni ziyaretçi çekmekten çok daha kolay olan, mevcut müşteri ve ziyaretçilerinize satış yapmak için sihirli birkaç dokunuşa ihtiyacınız var. Recommendation ve Cross sell gibi.

Recommendation

Bazı e-ticaret sitelerinde “ilginizi çekebilecek ürünler” veya “sizin için seçtiklerimiz” gibi alanların içerisinde çeşitli ürünlerin sergilendiği kutucuklar görebilirsiniz. Widget dediğimiz bu kutucukların içerisinde önerilen ürünler, sizin daha önce site içerisinde yaptığınız hareketlere göre şekillenir. Gezdiğiniz ürünlere göre önerilen ürünlerin bulunduğu kutucuklara “recommendation widgets” denir ve arkada bir recommendation engine – öneri motoru – çalışır. Bu motorun algoritmaları arasında; “buna bakanlar buna da baktı” , “ilgili kategorinin en çok satan ürünleri” çoğunlukla kullanılır.

Cross sell

Eğer bir ürün aldıysanız, daha sonra aynı siteye geldiğinizde cross sell widget’leri ile karşılaşırsınız. Burada çoğunlukla “bunu alanlar bunu da aldı” algoritması çalışır. Bu algoritmalar site içerisinde ürün inceleme sayfalarındaki widget’lere ek olarak sepet sayfaları, sipariş sonuç sayfalarında görüntülenebilmekle birlikte e-mail ile de gönderilmektedir.

Kendi tecrübelerime dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim ki; Normal e-mail gönderimlerine oranla ortalama 3 kat daha fazla dönüşüm oranı elde edilen bu e-mail gönderimleri için ciddi bir teknoloji gerekir. Site içerisindeki öneri kutucukları da aynı şekilde dönüşüm oranlarını arttırmaktadır. Çünkü bu öneri algoritmaları gerçekleşirken hiçbir manuel müdahale ve tahmin olmadan, direkt olarak ziyaretçi ve müşterilerin ziyaret davranışları kayıt altına alınarak öneriler sunulmaktadır. Dünyada en iyi örneği Amazon.com olan bu teknoloji günümüzde ülkemizde de kullanılmaktadır. Visilabs bu konuda ülkemizde başarılı ve öncü firmaların başında gelmektedir.



Diğer Blog Yazıları
2021 SEO Trendleri

2021 SEO Trendleri

2021’e doğru ilerken SEO çalışması yapan herkesin en çok merak ettiği konulardan biri olan 2021 SEO trendleri yazımızda çoğumuzun kafasında oluşan sorulara cevap vermeye çalışacağız.Arama Motoru Optimizasyonu…

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital Reklamlarda Bütçe Belirleme Teknikleri

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken, ayıracağınız bütçeyi detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Hangi kanallara, nasıl bir yatırım yapacağınızı bütçenizin yönetiminin doğru yapılması sağlayacaktır.Peki…

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page Optimizasyonu Nedir? Neler Kazandırır?

Landing Page nedir?Hedef kitleniz için hazırlanmış olan ve potansiyel müşterilerinizden aksiyon almanızı sağlayan reklam varış sayfasına Landing Page diyoruz.Landing Page sayfaları hedef kitlenize form…

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…