Image

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını etkileyen en büyük faktörlerden bir tanesi yapacağınız medya satın almadır. Doğru bir satın alma ile hatalı bir satın alma arasındaki fark; projenin başarılı olması ile boşa harcanan para ve emeğin arasındaki farktır.

İstediğiniz kadar güzel bir iş çıkartın, doğru hedef kitle ile buluşturamadığınız taktirde, kimsenin bilmediği güzel bir proje olarak dijital dünyanın derinliklerinde kaybolacaktır.

Online medya satın alma yaparken her şeyden önce ana hedefinizi belirlemelisiniz. Hedefiniz performans mı, marka imajı (branding) mı?

Marka İmajı Hedefli Online Medya Satın Alma

Amacınız marka imajı ise önceliğiniz maksimum kişiye ulaşmaktır. Bu noktada gerçek hedef kitlenize ulaşmak önemlidir. Eğer hedef kitlenizi web sitenize ziyaretçi olarak kazandırmış ve sitede kalma süresi, sayfa gezinme ve hemen çıkma oranı metriklerinde başarılı değerlere ulaşırsanız iyi bir çalışma yapmışsınız demektir. Bu değerler her site ve her sektör için farklıdır. Sitenizin ortalama değerlerinden daha iyi değerler yakalıyorsanız doğru yoldasınız demektir. Marka imajı amacı ile sitenize trafik kazandırırken en çok dikkat etmeniz gereken metrik hemen çıkma oranıdır. Eğer hemen çıkma oranı yüksek ise doğru hedef kitleyi doğru adrese çekemiyorsunuz demektir.

Performans Hedefli Online Medya Satın Alma

Görüntülü reklam ağlarında eğer affiliate pazarlama veya retargeting yapmıyorsanız performans elde etmek zordur. Google Adwords arama ağı, fiyat karşılaştırma siteleri gibi mecralardan çok daha yüksek performans sağlamanız mümkündür. Yine de pazarlamanın olmazsa olmazı olan görüntülü reklam ağlarını kullanırken marka imajına ek olarak performans hedeflemenizde veya oluşan performansı optimize etmenizde fayda vardır.

Performansı takip ederken dönüşüm oranı (conversion rate) en büyük metriğiniz olmalıdır. Eğer bir e-ticaret sitesine trafik sağlıyorsanız satış oranı, farklı bir site ise üyelik v.b performans ölçülerini incelemeli ve optimize etmelisiniz.

Online kampanyanızın neticesinde performansınızı ölçümlemek için UTM Takip kodları oluşturmalı ve doğru ölçümleme yapmalısınız. Her bir reklam medyasına (banner) ve mecraya farklı UTM vererek performans ölçümünü ve kıyaslamayı gerçekleştirebilirsiniz. Eğer yer aldığınız mecraların farklı kategorileri varsa bu kategoriler bazında da ayrı ölçümleme yapabilmek adına farklı UTM’ler üretmek faydalı olacaktır.



CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…