Image

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk. Sosyal medyada yapılan çalışmalardan sonra, ölçümlemenin subjektif kararlara bağlı olması, yapılan en büyük hatalardan bir tanesi. Sosyal medya stratejinizi, içerik planınızı kişisel tahminlere ve öngörülere göre yapmaktansa, Facebook Insights ve Google Analytics araçlarını birlikte kullanılarak yapmak sizi başarıya götürecektir.

Facebook Insights

Google analytics kadar detaylı bilgi vermese de, Facebook’un da sayfaları için bir istatistik bölümü var. Bu alanda; Toplam Beğenmeler, Hayranların Arkadaşları, Bunun Hakkında Konuşanlar, Haftalık Toplam Erişim gibi birçok istatistiğe erişmek mümkün. Bu istatistikler çoğunlukla birkaç gün gecikmeli gelse de markaların sosyal medya yöneticileri için oldukça faydalı bilgiler veriyor.

Facebook Insights bölümünde, sayfanızı beğenen kişilerin demografik yapısını inceleyebilir, sayfanızda yayınlayacağınız gönderileri buna göre belirleyebilirsiniz. Hayranlarınızın cinsiyeti yaş aralığı, hangi ülkede ve hangi şehirde yaşadıkları gibi bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz.

Facebook Insights’ta “Erişim” sekmesinde, Facebook sayfanızın kimlere eriştiğini ve nasıl eriştiğini görebilirsiniz. Demografik ve konum bilgilerinin yanı sıra, erişimi organik yolla mı, Facebook reklamlarıyla mı yoksa viral olarak mı sağladığınızı görebilirsiniz.

Facebook Insights’ın belki de en faydalı özelliği, sayfanıza yazdığınız gönderilerin performansını ölçümlüyor olması. Hangi gönderi kaç kişiye erişmiş, kaç kişi etkileşimde bulunmuş ve kaç kişi bunun hakkında konuşmuş. Yani; gönderinizi beğenerek, yorum yaparak veya paylaşarak kendi zaman tünelinde bir haber olarak görünmesini sağlamış. Bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilir, içerik stratejinizi buna göre belirleyebilirsiniz. Aynı zamanda hayranlarınızın hangi tür gönderiler ile daha çok etkileşimde bulunduğunu da buradan görmeniz mümkün. Standart gönderilere mi, fotoğraflara mı, videolara mı yoksa sorulara mı reaksiyon gösteriyorlar? İçerik türünüzü bu veriler doğrultusunda geliştirebilirsiniz.

Google Analytics

Eğer bir e-ticaret sitesinin sosyal ağlarını yönetiyorsanız, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların, web sitenize ne kadar trafik sağladığını ve hatta ne kadarının satışa döndüğünü ölçümleyebilirsiniz. Bunun için, Google’ın UTM (Urchin Tracking Module) teknolojisini kullanmanız gerekir. “Google Analytics URL Builder” size UTM kaynak kodu hazırlamada yardımcı olacaktır. Facebook, Twitter, kurumsal blog gibi sosyal ağlarınızdan yayınladığınız gönderilerde web sitenize yönlenen linkleri UTM kaynak kodları ile düzenleyerek ve bit.ly’den kısaltarak geri dönüşümleri başarılı bir şekilde ölçümleyebilir, içerik ve sosyal medya stratejinizi bu bilgiler doğrultusunda geliştirebilirsiniz.

Unutmayın; online’da yapılan her çalışma ölçümlenmeli ve geliştirilmelidir. Markaların; “sosyal medyadan nasıl fayda sağlarız?” sorusunun cevabını bulmak, sosyal medyada yapılan çalışmaların objektif faydalarını verilere dayanarak raporlamak ve geliştirmek, yukarıdaki adımları takip ederek hayata geçirmek mümkün. Sosyal medyayı; subjektif kararlarla değil, verilerle yönetin, markanız için fayda sağlayın.



CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPC, CPM ve Sabit Satın Alma Yaparken Doğru Karar Verme Teknikleri

CPM mi, CPC mi, sabit satın alma mı yapmalıyım? Online projenize optimize bir trafik sağlamak ve başarılı olmak istiyorsanız bu sorunun cevabına karar veriyor olmanız gereklidir.Öncelikle bu terimler…

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Online Medya Satın Alma Stratejileri

Dijital bir projeniz var. Bir web sitesi, e-ticaret sitesi, ürün kampanyası, lansman kampanyası veya data toplamak için yapılan bir online proje (Online Medya Satın Alma Stratejileri). Projenizin başarısını…

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Facebook Reklamları İle Hedef Kitlenize Ulaşın

Sosyal Medya Reklamları İle Hedef Kitlenize UlaşınDijital dünyada en etkili reklam modellerinden bir tanesi Facebook reklamlarıdır (Facebook reklam modellerini inceleyiniz). Google Adwords reklamlarından…

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Oranını Arttırmanın Sırları

E-Ticarette Dönüşüm Arttırmanın SırlarıDoğru istatistikler gösteriyor ki, bir müşteri e-ticaret sitenize beşinci gelişinden sonra alışveriş yapıyor. Web sitenize beş kez ve daha fazla kez gelmiş ve hatta…

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Sosyal Medyada Ölçümleme ve Geliştirme

Konvansiyonel pazarlamanın aksine, online pazarlamanın ölçülebilir olması, belki de online’ın en büyük avantajlarından bir tanesi sosyal medya 'dır. Bu avantajı sosyal medyada da kullanmak artık bir zorunluluk.…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…

Recommendation Engine Teknolojileri

Recommendation Engine Teknolojileri

E-ticaret rekabetin gittikçe arttığı, rakiplerin ve seçeneklerin çoğaldığı bir sektör haline geldi. Bir ürün almak isteyen kullanıcının karşısında onlarca seçenek olduğu bir dönemdeyiz nedir bu Recommendation…

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate Marketing’te Reklam Verenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Affiliate marketing, kazan – kazan modeli ile internet pazarlamasındaki en gözde araçlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Aynı zamanda internette performans pazarlama yöntemleri arasında olan affiliate…

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Güncel İnternet Kullanımı Verileri ve Markaların Bilmesi Gerekenler

Steve Jobs’un dediği gibi; "Nitelik, nicelikten daha önemlidir." İnternet kullanımının amaçları ve niteliği gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. Giyilebilir dijital teknolojiler, yapay zeka, sanal gerçeklik,…

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama Motoru Reklamcılığında Anahtar Kelime Optimizasyonu

Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir (arama motoru reklamcılığı). En çok tıklanan değil, size en çok geridönüş (conversion) getiren…