Skip links

A\B Testi Nedir?

A\B Testi Nedir?


A/B Testi, dijital pazarlamada bir ürün veya özelliğin farklı versiyonlarını kullanarak, kullanıcılar veya müşterilerin hangisini daha çok tercih etmeye eğilimli olduklarının saptandığı test yöntemidir. A/B testine bir optimizasyon süreci olarak bakabileceğimiz gibi onu karlılık için uygulanan dijital pazarlama taktiği olarak da kabul edebiliriz. A/B testleri sayesinde internet sitesi, e-mail kampanyası veya reklamlar gibi online ürünlerde anlaşılabilir veriler toplayarak, hangi şartların sağlanması halinde daha çok etkileşim yakalayabileceğinizi hesaplayabilirsiniz

Bir A\B Testi Yayında Kaç Gün Kalmalı

Bir A/B testinin ne kadar süre devam etmesi gerektiğini belirlemek için meta analiz kullanılabilir. Meta analiz, birden fazla benzer çalışmanın sonuçlarını bir araya getirerek daha güçlü sonuçlar elde etmeyi amaçlar. A/B testlerinde, farklı gruplar arasındaki farkın gerçekten anlamlı olup olmadığını belirlemek için istatistiksel analizler yapılır.

A/B testinin süresini belirlerken dikkate alınması gereken bazı önemli faktörler şunlardır:

  1. İstatistiksel Güç -Testin istatistiksel gücü, olası gerçek farkları tespit etme yeteneğini ifade eder. Daha yüksek bir istatistiksel güç, daha küçük farkları tespit etme olasılığını artırır. Güç seviyesi belirlendikten sonra, bu seviyeye ulaşmak için gerekli veri miktarı belirlenir.
  2. Belirlenen Etki Büyüklüğü -Test edilen değişkenin beklenen etki büyüklüğü önemlidir. Eğer beklenen etki büyükse, daha kısa sürede anlamlı sonuçlar elde edilebilir. Ancak, beklenen etki küçükse, daha fazla veri toplanması gerekebilir.
  3. Sezonluk Faktörler –  Mevsimsel faktörler, tatiller veya diğer dönemsel etkiler, sonuçları etkileyebilir. Bu faktörler göz önünde bulundurulmalı ve test süreci buna göre planlanmalıdır.
  4. İzleme Süresi: Test sonuçlarının istatistiksel olarak anlamlı olabilmesi için belirli bir süre boyunca veri toplanmalıdır. Bu süre, belirlenen metriklerin istikrar kazanabilmesi için önemlidir.

A\B Test Neden Önemlidir?

Eğer bir sorun çözmek istiyorsanız veya var olan ve iyi çalışan elementlerinizi (reklamlar, eylem çağrıları, tuş konumlama vb.) optimize etmek istiyorsanız daha iyi sonuçlar elde edip edemeyeceğinizi görmek için farklı yöntemleri de denemelisiniz.

Kısaca, A/B  testi statistik ölçüme dayalı olarak veri odaklı problem çözme yöntemi olarak çalışacaktır. Bu şirketlerin pazarlama stratejilerine, web sitelerine ve uygulamalarına dair kararlar verirken daha çok bilgiye sahip olmalarına olanak sağlayacaktır.

A / B testi, bireylere, ekiplere ve şirketlere, kullanıcı deneyimlerinde dikkatle yapılan değişiklikler yaparken sonuçlarla ilgili verileri toplar. Bu, hipotezleri oluşturmalarına ve deneyimlerinin belirli öğelerinin kullanıcı davranışını neden etkilediğini daha iyi öğrenmelerini sağlar. Başka bir deyişle, kanıtlanmış olabilirler – belirli bir amaca yönelik en iyi deneyime ilişkin görüşlerinin A / B testi yoluyla yanlış olduğu kanıtlanabilir.

A / B testi, ürün geliştiricileri ve tasarımcılar tarafından yeni özelliklerin veya kullanıcı deneyimindeki değişikliklerin etkisini göstermek için de kullanılabilir. Hedefler açıkça tanımlandığı ve net bir hipoteziniz olduğu sürece, ürün üzerinde yerini alan, kullanıcı katılımı, modeller ve ürün içi deneyimler A / B testiyle optimize edilebilir.

Google Tag Manager, tıpkı Search Console ve Analytics gibi Google’ın sunmuş olduğu ücretsiz bir araçtır. Bu araç sayesinde sitenizde veya uygulamanızda bulunan kod bloklarına müdahale etmek zorunda kalmadan ziyaretçi davranışlarının tamamlanıp tamamlanmadığını takip edebilirsiniz. Web Sitenize eklemeniz gereken scriptleri ve etiketleri tek bir yerden yönetmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır.  Etiket yöneticisini kullanarak sitenize eklemeniz gereken tüm etiket ve kodları tek bir panel üzerinden ekleyebilir, hangi etiketlerin hangi koşullarda tetikleneceğine karar verebilirsiniz. Google Tag Manager, sadece Google ürünlerinin kullanımı ile sınırlı değildir. GTM’i kullanarak Criteo, Crazy Egg gibi 3.parti toolların entegrasyonlarını gerçekleştirebileceğiniz gibi custom html etiketleri de ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda GTM kullanmak websitenizdeki etiketlerin karışıklığını da en aza indirecektir. 

Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search