Deprecated: The behavior of unparenthesized expressions containing both '.' and '+'/'-' will change in PHP 8: '+'/'-' will take a higher precedence in /home/levelupagency/domains/levelupagency.com.tr/public_html/wp-content/plugins/chatbot-chatgpt/chatbot-chatgpt.php on line 554
Remarketing (yeniden pazarlama) Nedir? | LEVELUP
Skip links

Remarketing (yeniden pazarlama) Nedir?

Remarketing (yeniden pazarlama) Nedir?

Şirketinize veya markanıza daha önce ilgi göstermiş kişilere ulaşma yöntemidir. Önceki ziyaretçileri veya tüketicileri hedeflediğiniz için buna “yeniden” pazarlama (remarketing) denir.

Remarketing Nasıl Çalışır?

Google Remarketing Nasıl Yapılır? Şöyle bir senaryo düşünelim. WordPress web sitenizi SEO uyumlu hale getirdiniz, dikkatle link bağlama işlemlerini gerçekleştirdiniz. Web siteniz Google tarafından yararlı bulundu ve kaliteli bir web sitesi olarak öne çıkarıldı. Müşteri web sitenize geldi, ürünler arasında gezdi ve sonunda hiçbir şey almadan çıktı. Bu noktada Remarketing Kullanışlı bir stratejidir. 

Google Adwords Remarketing sisteminden faydalanmak için şu adımları izlemelisiniz;

 Google Adwords hesabı açmak Adwords oturumu açarak, kampanyalara tıklamak ve  Yeniden pazarlama seçeneğini seçmek İki seçenek arasında size uygun olan Remarketing taktiğini seçmek Adwords size bir kod vererek, kampanyanız için kullanmanıza olanak sağlayacaktır. Bu kodu, web sitenizdeki sayfaların alt kısmına yerleştirmeniz gerekir. Sınırlı bir kullanımı yoktur; dilerseniz özel olarak seçtiğiniz, dilerseniz de tüm ürün sayfalarına bunu uygulayabilirsiniz. Remarketing sistemi çerez kimlikler kullanmaktadır. Yani, bir kullanıcı web sitenizi ziyaret ettiğinde izin verdiği çerezler sayesinde dijital bir iz bırakır. Bu sayede, kişilerin e-ticaret web sitenizde gezerken baktığı ürünler, Remarketing listesine girer ve daha sonra kullanıcının başka web sitelerinde de bu ürünleri görmesini sağlar.

(Remarketing) Yeniden Pazarlama’yı 3 adımda inceleyebiliriz:

  1. Adım: Bu kullanıcılar daha sonra bir çerezle etiketlenir ve böylece yeniden pazarlama listenize eklenmiş olur.
  2. Adım: Yalnızca yeniden pazarlama listenizdeki kullanıcılara gösterilen reklamları içeren bir kampanya başlatılmış olur.

Remarketing Kampanyası Tipleri Nelerdir?

Remarketing

Standart Remarketing:

Bu tür kampanyada, bir ziyaretçi web sitenizi ziyaret ettiğinde, siteyi ziyaret eden tüm kullanıcılar bir liste oluşturur. Bu listeye dahil olanlar, daha sonra bu kullanıcılara reklamlar göstermek için kullanılır.

Dinamik Remarketing:

Bu tür kampanya, kullanıcının önceki ziyaretlerine dayanarak, ilgili ürün veya hizmetlerin önerildiği dinamik içerikler içerir. Örneğin, bir kullanıcı belirli bir ürün sayfasını ziyaret ettiyse, o ürünün reklamları daha sonraki ziyaretlerinde gösterilir.

Remarketing Listesi için Arama Reklamları (RLSA):

Bu tür kampanya, kullanıcıların daha önce ziyaret ettikleri bir web sitesinde yaptıkları aramalara yönelik reklamları içerir. Kullanıcılar, belirli anahtar kelimelerle arama yaptıklarında, daha önce ziyaret ettikleri bir siteyle ilişkilendirilen reklamları görebilirler.

Video Remarketing:

 Bu tür kampanyada, kullanıcılar daha önce bir YouTube kanalını ziyaret etti veya belirli bir videoyu izlediğinde, bu kullanıcılar daha sonra YouTube’da hedeflenmiş reklamlar görür.

Mobil Uygulama Remarketing:

Bu tür kampanya, mobil uygulama kullanıcılarına yönelik olarak tasarlanmıştır. Kullanıcılar, uygulamanızı indirdi veya belirli içeriğe eriştiyse, bu kullanıcılara reklamlar gösterilir.

E-posta Remarketing:

Bu tür kampanya, e-posta iletişim listesine sahip olan şirketler için uygundur. E-posta yoluyla belirli teklifler veya promosyonlar gönderilerek kullanıcıların geri dönmesi amaçlanır.

Sosyal Medya Remarketing:

Bu tür kampanya, sosyal medya platformlarında önceki etkileşimde bulunan kullanıcılara yöneliktir. Kullanıcılar, bir Facebook sayfasını beğenmiş veya bir Instagram gönderisini beğenmişse, bu platformlarda reklamlar gösterilebilir.

Çapraz Cihaz Remarketing:

Bu tür kampanya, kullanıcıların farklı cihazlarda (örneğin, bilgisayar, tablet, mobil telefon) gezinirken takip edilmesini içerir. Kullanıcılar, bir cihazda gezindiğinde, diğer cihazlarda da hedeflenebilir.

  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search