Affiliate Pazarlama Nedir?
İngilizce adı “affiliate marketing” olan ve Türkçe‘de bağlı kuruluş ya da satış ortaklığı pazarlaması olarak ifade edilen bu kavram, performansa dayalı pazarlama türü olarak literatürde yer almaktadır. Türkçe karşılığı satış ve pazarlama ortaklığı anlamına gelen affiliate marketing en kısa tanımı ile kişi veya kuruluşların ürün, hizmet veya bir web sitesinin reklamını yaparak verdiği hizmet üzerinden komisyon elde etmesine dayalı bir sistemdir. Bağlı kuruluş (satış ortaklığı) pazarlaması iki işletme arasında gelir paylaşımına dayanan anlaşmalı bir sistem olarak tanımlanmaktadır. Bir işletme diğer bir işletmeye ürün ya da hizmetlerini internet sitesinde tanıtması için parayla ödüllendirir. Müşteriler, bağlı kuruluşun internet sitesini ziyaret ederek buradaki ürün ya da hizmetlere erişirler. Reklamları internet sitesinde barındırdığı için yayıncıya veya internet sitesine bir bedel ödenecektir.
Affiliate Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
- Yalnızca çok aşina olunan ürünleri tavsiye etmek: Hedef kitleyle güven oluşturmak, bağlı kuruluş pazarlamasında çok önemlidir ve güveni kaybetmenin en hızlı yolu, daha önce bizzat kullanılmamış veya kitle için uygun olmayan ürünleri önermektir.
- Birçok farklı satıcının ürünlerini tanıtmak: Bu bağlı kuruluş pazarlama stratejisi, alınan komisyonların sayısını çeşitlendirecek ve bağlı kuruluş web sitesi oluştururken sabit bir gelir akışı yaratacaktır.
- Dönüşüm oranlarını sürekli olarak test ve optimize etmek: Web sitesini test edip optimize ederek, çok daha az çabayla çok daha iyi sonuçlar almak mümkündür.
- Bağlı kuruluş trafik kaynaklarına odaklanmak: Trafiğin nereden geldiğini ve hedef kitlenin demografisini bilmek önemlidir. Bu, en iyi bağlı kuruluş ürün önerilerini sunabilmek için mesajları özelleştirmeye olanak tanır. Sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, coğrafi konum, yaş, cinsiyet, günün saati, cihazlar (mobil ve masaüstü) gibi şeyleri ve daha fazlasını görüntülemek için Google Analytics verileri kullanılabilir.
Affiliate pazarlamasında aşağıdaki 8 adıma dikkat edilmesi de önemlidir
- Hitap edilen niş pazarı, belirli bir başarı seviyesine ulaştıran sonra genişletmek.
- Rakiplerin rekabet edemeyeceği içerikler oluşturmak.
- Tüketiciye değer katan bir marka oluşturmak.
- Tek bir trafik kaynağına güvenmemek.
- Siteyi mobil uyumlu hale getirmek.
- Bağlı kuruluş gelirini artıran ürünlerin tanıtımına ağırlık vermek.
- Anahtar kelime hedeflemeye değil, konu hedeflemeye odaklanmak.
- Ürün önerileri için müşterinin dikkatini çekecek ilginç içerikler kullanmak.

Affiliate Pazarlamasının Avantajlar
- Sabit gelir
- Düşük maliyetli satış ve pazarlama hizmetleri
- Performansa dayalı komisyonlar
- Kapsamlı kullanıcı tabanlarına anında erişim
- Esnek çalışma saatleri
- Risksiz yarı zamanlı veya ikinci bir işe sahip olma
- Çok az ek zaman yatırımı fırsatı
- Başlangıç sermayesi yatırımı olmaması
- Web sitesine gerek olmaması
- Ürün üretmeye, sipariş göndermeye veya envantere sahip olmaya gerek olmaması
- Ek çevrimiçi satış noktaları aracılığıyla tanıtım
- Gelişmiş erişim
- Yeni pazarlara açılma
- Marka bilinirliğini artırma fırsatı
- Doğru izleme olanağı
- Öngörülebilir maliyetler
- Arama Motoru Görünürlüğü
Affiliate Pazarlamasının Dezavantajları
- Ekstra kaynak gereksinimleri
- Düzensiz ödemeler
- Yüksek komisyonlar
- Düşük komisyonlar
- Bir program başlatma maliyeti
- Trafik oluşturmanın zorlukları ve maliyeti
- Çeşitli satıcılarda birden çok bağlı kuruluş bağlı kuruluş ağlarının maliyetleri
- Hatalı izleme
- Bağlı kuruluş eğitim maliyetleri
- Artan yönetim seviyesi
- Artan iletişim maliyetleri
- Markanın etkisini azaltabilecek odaklanmamış bağlı kuruluşlar
- Bağlı kuruluşun sahtekârlık faaliyetleri, ör. daha fazla satış, spam gönderme, istenmeyen e-postalar, PPC sahtekârlığı, hatalı reklam, yazım hatası.
- Get yourself comfortable.
- Manage your workspace and organize your desk.
- Adjust the work/life balance.
- Keep In touch with your co-workers.