Skip links

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Kurumsal sosyal medya yönetimi sosyal medyanın kanallarını bir planlama ve yaratıcı strateji kullanarak markanızın bilinirliğini artıran, kitlesini genişleten, satışa yönlendiren iletişim faaliyetidir. Kurumsal sosyal medya yönetimi yaparken markanızın güçlü ve zayıf yönlerinin neler olduğunu belirlemek, geliştireceğiniz içerik ve iletişim stratejileri için belirleyici rol oynar.

Kurumsal sosyal medya yönetimi için izlenmesi gereken adımlar:

Yönetim

Hedef Kitle Belirleme:

Kurumsal sosyal medya hesabının etkili yönetilebilmesi için ilk önce hedef kitle belirlenmesi gerekiyor. Yaş aralığı ,cinsiyet, meslek , eğitim durumu gibi demografik özelliklerini göz önüne alarak hedef kitle belirlenmeli.Böylece hedef kitlenizin istediği gönderileri hesabınızda paylaşabilirsiniz. 

İçerik:

Sürekli bir şeyleri satmaya yönelik paylaşımlar yapmak ve sosyal medyayı yalnızca bu amaçla kullanmak hiçkimse tarafından ilgi çekici görünmez. Bu yüzden firmanızla ve ürünlerinizle ilgili gönderilerin yanında farklı paylaşımlar yapın. Popüler konular, hedef kitlenizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz şeyler hakkında da içerikler oluşturun.

Rakip Analizi:

Rakiplerinizin sosyal medyasının kullanım şekli ve stratejik yaklaşımı sizin için örnek olabilir.Rakipleriniz sosyal medyasını incelerken kendi eksilerinizi artıya dönüştürebilirsiniz. 

Reklam Yönetimi:

Sosyal medya yönetimi reklamlarla tam istenen hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili bir araçtır. Sizler de reklamlarınızı profesyonel bir ekibe hazırlatarak duyurmalısınız. Rakip reklamları, Facebook ve Instagram’da kendi reklamlarımız için yaratıcı ilham kaynağı oluşturmanın kullanışlı bir yolu. Bize rakip işletmelerin neye odaklandığını ve ürünlerimizi nasıl farklılaştırabileceğimizi gösteriyor.

Müşteri İlişkisi:

Müşteri yönetimini profesyonel bir şekilde yönetirseniz sağlıklı bir marka sadakati oluşturabilirsiniz.  Bunu yaparken sosyal medya takipçilerinizi belli kategorilere koymalı ve her kategorideki bireylerin marka ile olan iletişimlerini öğrenmelisiniz. 

  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search