Skip links

Dijital Pazarlama için Bütçe ve ROİ Yönetimi

Dijital Pazarlama İçin Bütçe ve ROİ Yönetim

Dijital pazarlamada bütçe planlaması yapmak, şirketleri bulundukları konumdan daha da etkili bir konuma sürükler. İyi bir bütçe yönetimi sayesinde şirketler oluşturdukları dijital projelerden oldukça değerli sonuçlar alacaktır. Eğer doğru bir planlama yapıldıysa, etkin bütçe oluşturma sayesinde şirketler proje sonunda istenilen başarıyı yakalayabilir. Projeler öncesi hazırlanan iyi bir pazarlama bütçesi sayesinde yöneticiler projenin işleyişi konusunda fikir sahibi olabilir. 

Dijital pazarlama bütçesi belirlerken, bir şirketin dijital pazarlama amaçları, hedef kitlesi ve stratejileri gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca, rakiplerin bütçeleri, pazar trendleri ve mevcut ekonomik durum gibi faktörler de dikkate alınmalıdır.

Etkili Dijital Pazarlama Bütçesi Oluşturma İpuçları

Etkili bir dijital pazarlama bütçesi oluştururken yapılması gereken ilk adımlardan biri dijital pazarlama faaliyetlerinin maliyetlerinin tahmini bir değerini oluşturmaktır.

Pazarlama Hedeflerinin Belirlenmesi:

Bu hedefler, satış artırma, müşteri kazanımı, marka bilinirliği gibi farklı alanlarda olabilir. Pazarlama hedefleri, bir şirketin pazarlama ile neyi amaçladığını belirleyen, ölçülebilir faaliyetlerdir. Pazarlama hedeflerinin belirlenmesi, bir şirketin başarısı için önemlidir ve şirketin diğer işlevlerinin de belirlenmesine yardımcı olur ve stratejilerin belirlenmesinde kullanılır. Şirketin genel hedeflerinin tanımlanması, mevcut pazarlama durumunun analizi, hedef kitlenin tanımlanması, hedeflerin belirlenmesi, hedeflerin ölçülebilir olması gereklidir.

Hedef Kitle Belirlenmesi:

Hedef kitlenin tanımlanması için öncelikle markanın amacı üzerine düşünülmelidir. Daha sonra bu amaç doğrultusunda kime ulaşmak istediğine karar verir ve bunlara göre pazarlama stratejileri oluşturulur. Hedef kitleyi doğru bir şekilde tanımlamak, pazarlama bütçesinin doğru bir şekilde kullanılmasını sağlar. Hedef kitleyi doğru bir şekilde tanımak da kitlenin belirlenmesi kadar önemlidir.Markanın amacı belirlendikten sonra hedef kitlenin  demografik verilerin analizi, alışkanlıkların ve ilgi alanlarının belirlenmesi, müşteri davranışlarının analizi, rakiplerin analizi yapılmalıdır.

Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesi:

Pazarlama stratejisinin belirlenmesi en kritik aşamalardan biridir, çünkü öncesinde yaptığımız araştırmalar sonucunda aksiyon almaya başladığımız adımdır.. Hedeflerimizi belirledikten, kimlere ulaşmaya çalıştığımızı saptadıktan ve içinde bulunduğumuz pazarı iyice tanıdıktan sonra elimizdeki verilerle pazarlama stratejilerini belirlemeye başlayabiliriz

Bütçe Tutarının Belirlenmesi:

Bütçe tutarının belirlenmesi markanın beklediği geri dönüş, markanın büyüklüğü gibi birçok faktöre bağlıdır. Pazarın içindeki rekabete göre pazarlama için ayrılan bütçe artıp azalabilir. Esnek bir bütçe tutmak çoğu marka için mümkün olmayabilir. Esnek bir bütçenin bize sağlayabileceği avantajları göz önünde bulundurarak kullanılmasına karar verilmelidir. Maliyet hesaplamaları yapılarak ayrılan bütçe tutarının yaklaşık ne kadar olacağı kestirilebilir.

Bütçe Takibi Ve Kontrolünün Yapılması:

Pazarlama çalışmalarında bütçenin takip edilmesi önem arz eder. Bütçenin detaylandırılarak kontrol edilmesi doğru bir şekilde önceliklendirme yapmamıza yardımcı olur. Doğru bir önceliklendirme ile de etkili stratejiler geliştirebiliriz.

Yatırım getirisini (ROİ) Ölçme

Return on investment (ROI)  yani yatırım getirisi, belirli bir yatırımdaki potansiyel kârınız hakkında bilgiler sağlayabilen basit bir ölçümdür. ROI en iyi, iki farklı yatırımın başlangıç maliyetini karşılaştırmak ve geçmiş veya gelecekteki yatırımların kârlılığını değerlendirmek için kullanılır.

Herhangi bir kategoriye yatırım yapmadan önce dikkate alınması gereken ilk şey yatırım getirisidir. Bir yatırımın kârlı olduğunu ve daha yüksek yatırım getirisi sağladığını biliyorsanız, buna yatırım yapmanız gerekir. 

ROI’yi etkili bir şekilde hesaplamak için aşağıdaki ROI formülünü kullanabilirsiniz:

Net Gelir / Yatırım Maliyeti x 100 = ROI

ROI hesaplaması için bir başka etkili formül de aşağıdaki gibidir:

Yatırımın Mevcut Değeri – Yatırım Maliyeti / Yatırım Maliyeti = ROI

ROİ Kullanmanın Avantajları

  1. Gereksiz harcamaları ortadan kaldırma.
  2. Başarı şansını en üst düzeye çıkarın.
  3. Kalıcı sonuçlar sağlanma.
  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search