Skip links

Tüketici Psikolojisinin Dijital Pazarlamaya Etkileri

Tüketici Psikolojisinin Dijital Pazarlamaya Etkileri

Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler ile ilgili aşağıda kısaca bilgi verilmiştir;

  • Motivasyon: Bir ihtiyacının farkına varan tüketici bunu karşılamak için satın alma hareketine geçer.

  • Öğrenme: Kişi öğrenme süreci boyunca elde ettiği tüketim bilgilerini, satın alma esnasında kullanır.

  • Algılama: Tüketicilerin markaları ve ürünleri algılama düzeyleri, ona olan ihtiyaçlarını belirleyen bir etkendir. Yani satın almaya teşvik edici bir psikolojik unsurdur.
  • Tutum ve inançlar: Kullanıcının bir ürüne karşı olan tutumu, o ürün ile ilgili satın alma kararını etkileyen bir durumdur.

Renklerin ve Tasarımın Tüketici Algısı Üzerindeki Rolü

Renk aynı zamanda ürüne ve markaya bir kişilik kazandırır. Marka kimliğinin renkleri marka kimliğinin tanınırlığını sağlamakta ve tüketicinin ürünü satın alma kararını doğrudan etkilemektedir. Renklerin insan beyni üzerinde oldukça güçlü bir psikolojik etkisi bulunmaktadır. Doğru renk seçimleri ile insanların satın alma kararlarını etkilemek ve satışları arttırmak mümkündür.

Yapılan çalışmalar sonucu;  kadınların en çok mavi, mor ve yeşil renklerine olumlu tepki verdiğini göstermektedir. Kadınların en hoşlanmadıkları renkler ise turuncu, kahverengi ve gri olarak sıralanabilir.

Erkeklerin pozitif aksiyon gösterdiği renkler ise mavi, yeşil ve siyahtır. Eğer web siteniz daha çok erkek müşterileri hedefliyor ise kahverengi, turuncu ve mor renklerden kaçınmalısınız. 

Marka sadakatinin, müşterilerin markanızı nasıl algıladığı, eylemleri ve değerleri ile çok ilgisi vardır. Ayrıca, müşteri sadakatini korumaya ve yeniden satın alma oranlarını artırmaya yardımcı olmanın önemli bir yoludur.

Duygusal Bağlılığın Marka Sadakati Üzerindeki Etkiler

Markanın bir bireyin benliği, kimliği veya benlik algılaması ile kurduğu bağlantı, duygusal bağlılık yapısının merkezini oluşturmaktadır. Tüketicilerin kendilerini bir marka ile özdeşleştirerek ifade etmesi ve o marka ile duygusal bir bağ kurması ise hem marka sadakatini güçlendirmekte hem de bu tüketicilerin bu markaya yönelik daha az fiyat hassasiyeti göstererek daha fazla ödemeye gönüllü olmalarını sağlamaktadır. Bunun sonucunda da işletmenin finansal performansına katkı söz konusu olmaktadır. Duygusal bağlılığın marka sadakati üzerinde %95 güven seviyesinde, istatistiki olarak anlamlı bir etkisi vardır.Marka sadakatinin, tüketicilerin tercih ettikleri belirli bir ürünün veya hizmetin perfor- mansına ilişkin olarak memnuniyetlerini ifade etme yollardan birisi olduğu yaygın bir şekilde kabul edilmektedir.

  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search