Skip links

iOS 17 Güncellemesi Siz ve İşletmeniz İçin Ne Anlama Geliyor?

İOS 17 Güncellemesi Siz ve İşletmeniz İçin Ne Anlama Geliyor?

Apple, en yeni iOS 17 teknolojisini, mevcut uygulama ve özelliklerde kullanıcı dostu güncellemeler yoluyla “her gün yaptığınız şeyleri geliştirmenin” bir yolu olarak lanse ediyor. iOS 17’nin çevrimiçi ön izlemesi, bağlanabilirliği artırmayı ve genel olarak seçmeli bilgi paylaşımı eylemini kolaylaştırmayı vaat eden sezgisel kullanıcı deneyimi değişikliklerinin yanı sıra son derece görsel iyileştirmelerle dalga geçiyor, ancak tüm bunlar perde arkasında paylaşılan kullanıcı bilgileri için ne anlama geliyor?

Apple’ın Newsroom’unda yer alan bir basın açıklamasında, güçlü bir yeni iOS 17 özelliği aracılığıyla önemli bir gizlilik ve güvenlik güncellemesi geliyor: Bağlantı İzleme Koruması. Bu özellik, Mail, Mesajlar ve Safari Özel Tarama modu gibi Apple’ın yerel uygulamaları aracılığıyla tıkladığınız bağlantılardaki izleme parametrelerini, bu bağlantıların işlevselliğini etkilemeden otomatik olarak kaldıracak.

Nasıl Çalışıyor?

Bağlantı İzleme Koruması, kullanıcı tarafından tanımlanabilir izleme parametrelerini (UTM’ler gibi bir URL’nin sonuna eklenen ekstra bilgi parçaları) tespit eder ve bunları otomatik olarak kaldırarak web sitelerinin kullanıcıların çevrimiçi davranışlarını ve nihayetinde siteden siteye tüketici yolculuklarını izlemesini zorlaştırır. Bununla birlikte, genellikle tek bir dönüşüme katkıda bulunan çoklu ağları ve kanalları tanımlamak daha zor hale geliyor.

Kullanıcıdan Pazarlamacıya - iOS 17'den Kimler Etkilenecek?

Güncellemenin kendi sınırlamaları var – şimdilik. Kullanıcılar için, Apple dışı herhangi bir varlık (Chrome, Firefox) veya standart Safari modunda gezinmek, izleme parametrelerinin bozulmadan kalması anlamına gelecek ve Apple’ın ekosistemi için otomatik olarak etkinleştirilecek olsa da, kullanıcılara bu yüksek güvenlik düzeyini tercih edip etmeme konusunda biraz daha fazla kontrol sağlayacaktır. Esasen Apple, dönüşüme giden yolu izleme özelliğini tamamen ortadan kaldıramıyor; bu da iOS 17’den doğrudan etkilenecek platformlar olan Google ve Facebook’ta yerleşik olarak bulunan araçların ötesine geçen bir ilişkilendirme çözümüne sahip pazarlamacılar için iyi bir işaret.

Bu, Performans ve İlişkilendirme Ölçümü İçin Ne Anlama Geliyor?

Tüketiciler nihai bir satın alma kararı vermeden önce birden fazla temas noktası ve bunlarla ilişkili pazarlama teknikleri ile etkileşime girdiğinde, bütünsel kampanya takibinin artık her zamankinden daha önemli olduğunu biliyoruz. iOS 17’nin Bağlantı İzleme Korumasına, çoklu temas ilişkilendirmesini desteklemek için özel olarak oluşturulmuş bir sistem yerine dar bir performans izleme merceğinden bakıyorsanız, bu kulağa korkutucu geliyor. Dolayısıyla, modelinize bağlı olarak dönüşüm oranınız, yatırım getiriniz ve geliriniz hakkında eksiksiz bir resim elde edebilirsiniz.

  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search