Skip links

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, firmaların ve markaların elektronik ortamlarda kendilerini ve ürünlerinin tanıtıldığı, ürün satışı ve reklam gibi faaliyetler içeren önemli bir pazarlama şeklidir. Dijital pazarlama, içeriğin dijital medya kanalları (web siteleri,  giriş sayfaları, sosyal medya, e-posta ve mobil uygulamalar) üzerinden yaratılması ve yayılmasının yanında, bu içeriğin SEO, SEM, tıklama başına ödeme (PPC) yapılan reklam, içerik ortaklığı, sosyal, e-posta ve kısa mesaj gibi ücretli, kazanılmış ve sahibi olunan dijital kanallarda çeşitli stratejilerle tanıtılması anlamına gelir.

Dijital pazarlama Kanalları:

  1. Arama motoru optimizasyonu (SEO)-SEO çalışmaları sonucunda web sitelerinin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alması sağlanır. Bu da web sitelerin aldığı organik trafiğin ve satış miktarının artmasına neden olur.
  2. Arama motoru pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Pazarlaması (SEM), web sitesine trafik çekmek için kullanılan kapsamlı bir stratejidir. Ücretli Arama Pazarlaması olarak da bilinir. İş yapısına bağlı olarak değişen 3 farklı modeli bulunur. Bunlar: PPC (tıklama başına ödeme), TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM (bin gösterim başına maliyet).
  3. İçerik pazarlaması- İçerik pazarlaması hedef kitlelerine ürün ve hizmetlerin tanıtılmasını sağlayan, içeriklerin hazırlanması ve bunların çeşitli mecralarda yayınlanmasıdır.
  4. Sosyal medya pazarlaması (SMM)-Sosyal medya pazarlaması markaların marka imajının güçlendirilmesi, korunması ve oluşturulması çeşitli faydalar sağlar.
  5. Tıklama başına ödeme reklamcılığı (PPC)-Tıklama başına ödeme reklamcılığı, ticari pazarlamacıların birbirlerine karşı teklif vermelerine dayanır.
  6. E-Posta pazarlaması-E-posta yoluyla, genellikle bir grup kişiye ticari bir mesaj gönderme eylemi, e-posta pazarlaması olarak bilinir. E-posta yoluyla reklam göndermeyi, iş talep etmeyi veya satın alma veya katkı talep etmeyi gerektirir.
  7. Google Reklamcılığı-Google’da reklam vermek, işletmeler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biridir.
  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search