Skip links

Dijital Pazarlama Temelleri

Dijital Pazarlama Temelleri

Dijital pazarlama, pazarlamacilarin gerçek zamanlı olarak doğru sonuçları görmelerini sağlamaktadır. Dijital pazarlama, ürüne/hizmete erişilmeye, potansiyel müşterilerle iletişim kurmaya, küresel erişime sahip olmaya, kişiselleştirilmiş bir sekilde tanıtım yapmaya yardımcı olmaktadır.

Dijital Pazarlamada Stratejiler ve Taktikler

  1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Bu, web sitesini arama motor sonuç sayfalarında daha yüksek “sıralama” için optimize etme ve böylece web sitesinin trafik miktarını artırma işlemidir.
  2. Sosyal Medya Pazarlaması: Bu uygulama, marka bilinirliğini artırmak, trafik ekmek ve işletme için potansiyel müşteriler oluşturmak için marka ve içeriği sosyal medya kanallarında teşvik etmektir. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Pinterest ve Google+ sosyal medya pazarlamasında kullanabilen kanallar arasındadır .
  3. İçerik Pazarlaması: Marka bilinirliği, trafik artist, müşteri adayları ve müşteriler oluşturmak amacıyla içerik varlıklarının oluşturulmasını ve tanımını ifade eder. 
  4. Affiliate Pazarlama: Şirketlerin web sitesinde başkasının ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için komisyon aldığı performansa dayalı bir reklam türüdür. 
  5. Yerel Reklamcılık: Yerel reklamcılık, öncelikle içeriğe dayalı olan ve diğer ücretli olmayan içeriklerle birlikte bir platformda yer alan reklamlari ifade etmektedir.
  6. Pazarlama Otomasyonu: Pazarlama otomasyonu, temel pazarlama operasyonlarini otomatikleştirmeye yarayan yazılımı ifade eder. Birçok pazarlama departmanı, e-posta bültenleri, sosyal medya gönderi planlaması, kişi listesi güncellemesi, müşteri adaylarını besleyen iş akışları, kampanya takibi ve raporlama gibi aksi takdirde manuel olarak yapacakları tekrarlayan görevleri otomatikleştirilir .
  7. Tıklama Başına Ödeme (PPC): PPC, reklam her tıklandığında bir yayıncıya ödeme yaparak web sitesine trafik çekmenin bir yöntemidir. 
  8. E-Posta Pazarlama: Şirketler, e-posta pazarlaması kitleleriyle iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanir. E-posta genellikle içeriği, indirimleri ve etkinlikleri tanımak ve insanları işletmenin web sitesine yönlendirmek için kullanılır.
  9. Gelen Pazarlama: Gelen pazarlama, çevrimiçi içerik kullanan müşterileri çekmek ve memnun etmek için “tam dönüşüm hunisi” yaklaşımını  ifade eder. Gelen pazarlama stratejisi boyunca yukarıda listelenen tüm dijital pazarlama taktikleri kullanılabilir.
  10. Online PR: Dijital yayınlar, bloglar ve diğer içerik tabanlı web siteleriyle çevrimiçi kapsama alanını güvence altına almak için yapılan uygulamadır.

Dijital Reklam Kampanyası nasıl oluşturulur?

Dijital reklam; ürün, hizmet veya bireyleri tanıtmak için internet ağları, arama motorları, sosyal medya kanalları, dijital yayınlar, dijital reklam platformları ve web siteleri gibi daha birçok dijital mecranın belirli dijital pazarlama teknikleri ile kullanılarak hedef kitleye ulaşma şeklidir.

Dijital reklam kampanyası oluştururken ilgili dijital reklam kampanyasının sınırları, dijital reklam kampanya bütçesi, dijital pazarlama mecraları, tasarım çalışmaları ve dijital pazarlama hedef kitlesi çok iyi belirlenmelidir. Bu maddelerin doğru ve gerçekçi olarak belirlenmesi hedeflerin tutturulması için olmazsa olmazdır.

Dijital Reklam Kampanyası Bütçeleri:

Dijital reklam kampanyaları için bütçe belirlenirken hangi mecraların kullanılacağı ve kullanılacak olan mecra dahilinde hangi metrik ve filtrelerin tercih edileceği çok iyi belirlenmelidir.Bütçe belirlenirken kullanılacak olan mecraya göre tıklama başına maliyetler, gösterim oranları ve buna benzer birçok metrik simülasyon yöntemiyle belirlenmelidir.

Kreatif İçerik

Öncelikle İçerik Geliştirme ve Metin Yazarlığı ile birlikte Reklam Yazarlığı konularında yaratıcılığın sınırlarını zorlayarak daha önce yapılmamış yaparak işe başlanır. Devam eden süreçte fotoğraf çekimi, video animasyon, sosyal medya yönetimi ve kampanyaları, Google reklamları, Sosyal Medya Reklamları takip ederek hedef kitleye ulaşabilecek bütün mecralarda aktif rol oynayarak markanızın imajı yeniden yaratılır.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Hedefleme, reklamlarınızın kitlesinin ne kadar dar veya geniş olacağını belirlemenizi sağlar. Hedefleme olmadığında, reklamlarınız mümkün olan en geniş erişime sahip olur. Reklam hedefleme, sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilenen spesifik müşterilere odaklanabilmenizi sağlar. Anahtar kelime, kitle, konum, konu, cihaz ve yeniden pazarlama gibi hedefleme türleri sıkça kullanılır. Spesifik hedefleme yalnızca bazı kampanya türlerinde kullanılabilir.

Dönüşüm Ayarlarının Düzenlenmesi

Dönüşüm izleme, müşterilerin web sitenizde tamamlamasını istediğiniz işlemleri izlemenize yardımcı olabilir. Dönüşümler sayesinde reklamların, hedeflemenin ve genel kampanyanın etkisini çok daha iyi ölçebilirsiniz.

  • Get yourself comfortable.
  • Manage your workspace and organize your desk.
  • Adjust the work/life balance.
  • Keep In touch with your co-workers.
Bu web sitesi, web deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search